Nyårs tankar

Så då har ytterliggare ett år gått, ett helt år sedan 2012, WoW. Men ändå känns det som typ februari 2013 forfarande, känns som att jag inte hunnit göra något detta året, men ändå.. det måste jag ju ha gjort, 365 dagar och inte gjort något? Låter inte speciellt troligt. 
 
Men vi kör igenom året lite snabbt, månad för månad och så skriver jag saker som jag kommer på har hänt. 
 
Och vi börjar med...
December - Ja december.. Startade första hopptävlingen med Nasse för i år, julen kom och nu är det nyår - BÄSTA MÅNADEN
 
November - Min födelsedag, många hemska dagar. November, månaden där alla runt omkring mig försvinner - för alltid. Ingen bra månad, aldrig en bra månad - VÄRSTA MÅNADEN
 
Oktober/September/ - Massa skola, massa plugg.. Börjar fatta varför folk säger "VÄLJ INTE NATUR".
 
Augusti - Började gymnasiet, Natur/Science massa tankar som for runt i huvudet, massa saker jag inte visste, allmänt. Flyttade in i mammas lägenhet på deltid. 
 
Juli - Var uppe i Stockholm och ute i Skärgården, så sjukt fint och så sjukt mysigt, perfekt. Var även inne i stan i några dagar och shoppa *IAAAAH* och gick på Gröna Lund. Chokade när jag kommit på att jag glömt tacka ja till gymnasiet. Så jag stod där uppe, mitt i stockholms skärgård, utan något gymnasie att längta till, utan att liv att gå tillbaka till, fattar ni den känslan? Jag hade ingenting, mejlade fram och tillbaka i flera dagar med Syv på min gamla skola och hon svarde tills sist, "Förlåt det är omöjligt att få in dig på Kattes Natur linje, men det finns säkert lite sämre skolor i Malmö som du kan gå på". Detta var dagen då vi skulle åka hem från stockholm, en 7 timmars bilresa framför mig, min pappa och min syrra visste inget, jag gick runt med denna känsla helt ensam. Jag bröt ihop, T.O.T.A.L.L.T, kunde inte andas, kunde inte prata. Ett av mina värsta ögonblick, verkligen. Alla tankar som flög runt i huvudet "Vad skulle jag göra till hösten?" "Börja jobba?" "Börja på skola i Malmö?" "Vad ska min päron säga..", vart så grymt besviken på mig själv, verkligen äckligt besviken på mig själv, detta gällde faktiskt mitt liv och jag kunde inte komma ihåg att fixa det. Skämdes något enormt. Men som tur e så fixade det sig, jag kom in på mitt program och på rätt skola, puuuft..
 
Juni - Slutade högstadiet, levde livet som fri från skola (S-O-V).
 
Maj - Maj.. hmm, vart ska jag börja? Hände grymt mycket saker denna månaden, alla mindre bra tyvärr.. Kan ju börja med min första regionala start som skulle bli "perfekt" som slutade i tårar och att jag blev anmäld.. Inlägget hittar ni HÄR. Efter den starten så var det en riktigt jobbig period, allt var jobbigt och jag ville inte något, ville inte rida, ville inte gå i skolan, ville inte finnas. Usch ingen bra månad, något jag helst slipper undna nästa år. 
 
April/Mars/Februari - Kommer ärlig talat inte ihåg någonting från dessa månader..
 
Januari - Nytt år, nya möjligheter.. Bull shit. 
 
Detta året har minst sagt varit en berg och dalbana, flest dåliga ögonblick och väldigt många som jag helst vill glömma, varje bra sak har lett till något dåligt, detta året hade lätt kunnat hoppa över. Men det gör det ännu enklare att vinka hejdå till ikväll och gå vidare. 
 
Saker som jag lärt mig detta året som jag märkt något stort de sista månaderna är att jag har slutat att ha förväntingar, jag pratar mer och jag tar tag i saker liite snabbare än i våras.
 
Genom att inte ha några förväntningar så behöver jag inte vara orolig för vad som händer, det är precis som att jag stänger av mina känslor för saker som betyder mycket för mig och sedan när det är över så kan jag istället ta in vad som verkligen hände och inte hur jag förväntade mig att allt skulle spelas ut. I början av året så pratade jag typ inget, vågade knappt öppna min mun för var rädd för alla dömande j'vlar som finns överallt, men.. jag kom över det, öppnade munen och tog tag i det. Inte så farlig ändå, rätt härligt att "kunna" prata. 
 
Det året vill jag inte uppleva igen, aldrig någonsin, men jag behövde det. Jag har lärt mig så grymt mycket saker som jag tyvärr var tvungen att få kastade i huvudet på mig för att inse och förstå att så här är det och du måste ändras. Jag ändrades, allting annat också och jag kan ärligt säga att jag är glad för det. Även om detta året varit ett rent pisse år så har jag kommit ut helskinad, försökt att göra det bästa av dåliga situationer och har med mig massa i bagaget för inviga 2014. 
 
Jag är mer än redo för ett nytt år, lägga alla problem bakom mig, men inte glömma. Ta lärdom och gå vidare, Jag välkommnar 2014 med öppna armar. 
 









 
GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback