Jag misshandlar Nasse

Från tävlingen igår, min synvinkel, min story..

 

Gick verkligen skeppret åt helvetet på tävlingen. Vad som började som en lugn bra solig morgon vände tvärt på en femöring och blev något av det hemskaste jag varit med om och antagligen en anmälan på mig för att jag red ut från banan i trav och jag blev anklagad för att misshandla Nasse. 

 

Börjar från början.. 

 

Vi kom till platsen vid 20 över 8 ungefär, 1 timme precis innan jag skulle starta, det första vi märkte när vi kom det var att de inte hade någon parkeringsvakt, men det brydde vi oss inte om så mycket och ställde oss bara bredvid ett annat släp som redan hade kommit. Gick och anmälde mig, kolla in banan och var framridning, toalett osv låg någonstans och gick för att lasta ut Nasse. Sadlade honom och fixade mig själv och sedan gick vi mot framridningen.

 

Red fram en stund och Nasse var väldigt spänd i början men efter ett tag så lossnade han och blev riktigt fin, kändes super bra. Han lyssnade på skänklen och gick med bra takt och tempo framåt, övade lite skänkelvikningar, öka/minska och han svarade verkligen galant! 

 

Red fram till framridningen som fanns innan vi skulle in på volten innan banan och red där, han svarade fortfarande jättebra och var alert på vad jag sa till honom och verkligen ville, kändes sjukt bra. 

 

Väntade på att någon skulle komma och säga till mig att det var min tur att gå in på banan men ingen kom, gissade på att de hade paus eller nåt. Mamma kom på att vi var tvungna att ta av benskydden och kasta spöet och sedan var det en annan tävlandes mamma som sa att jag nog kunde gå in på volten och rida där en stund. 

 

Red in på volten och Nasse reagerar direkt på staket och vill inte gå på spåret, försökte få honom avslappnad och lugn. 

 

Sen hör jag domaren mumla något om Rebecca, så jag svara med ett ja och rider vidare lite. Sen så går hon ut från båset och Frågar mig om jag är Rebecca, jag svarar då ja igen och stannar och tittar på henne. Hon tittar på mig och sen säger hon ”Du är diskad”. Jag frågade då varför och hon svarade ”För att du inte startade inom 90 sekunder efter din starttid”, jag blev sjukt uppröd och sa att jag inte hade hört henne ge mig startsignal. Hon svarar då ”Men på tiden som du startar så ska du in på banan, dessutom så sa jag varsågod och rid när du stod vid volten. Ljudet var så sjukt högt borta vid framridningen pga musiken som kom från högtalarna så jag hade inte hört det och blev i sekunden då rätt arg och ledsen, försökte förklara med gråt i halsen att jag inte hade hört. Tydligen sa hon okej (jag hörde inte) och gick in i båset, jag trodde att jag var diskad och tänkte därför gå därifrån men sen hör jag henne från domarbåset verkligen skrikskrika ut mitt namn, inget varsågod och rid utan ett stor gigantiskt högt REBECCA. 

 

Nasse blev rädd och hoppade till lite, travade in på banan och startade programmet, gick inge vidare alls. Jag var upprörd och arg, Nasse blev spänd och tillbaka dragen, framridningen betydde ingenting längre allt var borta. Jag kunde inte koncentrera mig och Nasse som är väldigt känslig med nerver och så blev osäker och rädd. Red dock igenom hela programmet från början till slut. 

 

Efter hälsningen i slutet så var jag på väg ut från banan i skritt, hade klappat Nasse på halsen och visste att detta var det bästa vi kunde göra under denna förutsättningen. Då går domaren ut ur båset och ropar att hon vill prata med mig, jag vänder mig om och går tillbaka med Nasse. 

 

Det första hon säger till mig är ”Du är kaxig och bara sa emot innan och det är inte okej”, jag svarade att vad trodde hon att jag skulle svara när hon bara out of the blue säger att jag är diskad (hur jag såg det när hon först sa det), förklarade igen och igen att jag inte hörde henne. 

 

Hon kommenterar att jag tog av benskydden och gav mamma spöet försent och att jag borde vara i bättre tid och inte kaxa så mycket. 

 

Sen börjar hon kritisera allt jag gjort, hon börjar med att säga att jag inte kan rida honom, mina skänklar går hela tiden, det finns ingen harmoni, det ser inte lätt ut och du kan inte rida. Jag började försvara mig, självklart. Hon kan inte komma fram till mig på en tävlingsplats, där jag är en nervös tidsbomb som håller på att sprängas och säga att du kan inte det, du får inte göra så osv osv. Jag klarar inte det utan att explodera. 

 

Sedan sa hon att jag misshandlar min häst! Att jag MISSHANDLAR Nasse! Jag försökte prata med henne men det ändå jag får tillbaka är misshandla, misshandla, misshandla.. Jag brister, det värsta någon kan säga är att jag inte tar hand om min häst tillräckligt bra, och hon säger att jag misshandlar honom. Jag tvivlar hela tiden på mig själv och vad jag gör med Nasse och så säger hon att jag misshandlar honom. Jag kom i chock eller nåt, man anklagar inte någon för att misshandel utan en bra grund till det hela. Allt hon sa efter det var en stor blur. 

 

Hon vet inte mina förutsättningar, hur vi tränar, vad vi försöker träna på, hur jag behandlar min häst osv. Men ändå står hon där efter att ha sett oss i 5 min och säger att jag kan inte rida, vi har ingen harmoni och det värsta, jag misshandlar min häst. Det är taskigt och elakt, hon vet inte någonting om vad vi kämpar för/om, men ändå efter endast 5 min kan hon komma på allt dåligt vi gör, vilket var allt. Jag blir så ledsen

 

Fick heller ingen bra kommentar överhuvudtaget när vi stod där, det ända jag fick höra var hur dålig jag var, vilken pepp. Fick inte heller tillbaka mitt protokoll av någon anledning, kollade man på equipe så kom mitt resultat inte in förens efter klassen hade slutat och då var vi long gone. Hade velat ha tillbaka det för att se vad hon skrev om oss/mig, det kan väl ändå inte ta 30 min att få in ett protokoll? 

 

Det sista hon säger till oss (mamma) innan vi går är ”Låt inte henne ta ut detta på hästen”, vadf*n rättare sagt, det är ju verkligen inte Nasse jag är sur på, det var ju hon som förstörde för mig redan innan ritten och hon jag var sur på, verkligen inte Nasse, vi gjorde det bästa vi kunde med tanke på våra nerver! :( 

 

Sen, sen orkar jag inte lyssna mer på henne när han klankar ner på mig så jag går därifrån, rättare sagt travar, då skriker hon på mig att hon ska anmäla mig. För vad uppfattade jag aldrig då jag var halvvägs till Kina vid det laget (ville inte vara kvar en sekund till), men antagligen för att jag ”misshandla” Nasse.

 

Hon bad mig att lyssna på henne och det gjorde jag sen när hon sa att jag misshandla honom var jag bara tvungen att svara och då pratade vi bokstavligen talat i mun på varandra, jag försökte få henne att förstå hur Nasse blir på tävlingar men det kändes som om hon inte lyssnade på mig. Helt maktlös, fick bara stå där helt ensam och svälja allt hon sa till mig, fick ingen syl i vädret att berätta utan att hon skulle prata tillbaks, det var därför jag gick därifrån. 

 

Stod och ”prata” i vad som kändes som 1 timme men var ungefär 10 min, fick inget av det mer än att jag blev sårad och ett självförtroende = 0. 

 

Kändes så sjukt pinsamt och förnedrande när hon började skrika, jag visste varken in eller ut. Känns knappt lönt att försöka göra något åt det då det känns som om oavsett vilket så har hon mer makt än mig. Jag kommer bara bli en kaxig liten unge som är nochalant och ouppfostrad, vilket jag helst inte blir kallad. Mår så sjukt dåligt just nu att det inte går att beskriva, har ont i magen och huvudet och typ svettas ;( :’(

 

Mår inte bra av att ”bråka” blir helt slut i kroppen och det är det ända jag tänker på heelaa tiden, bråket, vad kunde jag gjort annorlunda för att det inte skulle blivit sånt tjafs av det hela. Det äter typ upp mig inifrån, kommer vara ett ända stort vrak när jag vaknar upp imorgon bitti.

 

 

( Detta är nog inte allt som hände då jag var i smått chocktillstånd när vi ”pratade” efter programmet, + finns ju alltid två storys av det hela och detta är bara hur jag såg på det, domaren har antagligen en helt annan )


Kommentarer

Men fy fan! Det är ju för fasen hon som ska bli anmäld om någon! DEt var det vidrigaste alltså...

nej usch va tråkigt! :( det ska ju vara en rolig upplevelse att tävla....

Nej men fy! Skulle också varit helt förstörd om någon gjorde så mot mig och min häst! Du misshandlar säker inte din häst! Är första gången jag tittar in här men jag tror att du inte har gjort det! Jag är på din sida!

Var på en dressyrtävling på ponny 2012 där det var en domare som gjorde ungefär samma saker som då blev anmäld av överdomaren!Jag undrar om det kan vara samma domare vad hette hon?

Svar: Vill inte skriva vad hon hette men hon var överdomare och domare, lite jobbigt :/
Rebecca Lexander

Låter som domaren hade sämre dag än dig och därav gick det ut över dig :(
Head high girl!

Usch! Hoppas hon läser detta så hon får dåligt samvete!
Skit henne du är säkert jätte duktig!:)

stackare! anmäl henne! stackars dig och nasse, ush, fy för elaka dommare.

Jag följer inte din blogg men när jag såg detta på Ponnysanning, vad är det för fel på den där domaren?! på din header ser man att du verkilgen inte är en elak person, man ska vara riktigt vrickad i huvudet för att ens slänga ut sig nåt sånt! Hoppas allt löser sig och du och Nasse kommer ut och tävlar, visa framfötterna och vinn! <3

Utifrån det jag har läst så hade du ingen anledning att försvara dig! Fick inte alls heller känslan att du skulle ha varit kaxig! Den där människan verkar ju vara... ja jag vet inte vad! Men så varken pratar man eller behandlar man folk!Jag blir bara arg när jag läser det! Sen att hon inte låter dig ens få förklara eller prata till punkt! Fy!

Men fy vilken idiot!! :(

Herre gud! Som domare har man väl ändå inte rätt att göra så, målet är att ge konstruktiva tips inte trycka ner någon i sanden! Var hon även överdomare eller fanns det någon annan överdomare? Tycker ändå att du ska ta upp det med någon

Låt oss säga att du kanske behandlade din häst negativt, vilket du kanske gjorde i detta tillfället, eller inte, men om, väldigt bra skött av domaren i såna fall.
Verkligen konstruktivt av henne och moget beteende, bra gjort liksom, nu löser sig nog situationen! Istället för att försöka hjälpa till och reda ut allt, så bara förvärrade hon ju hela grejen...

Åhh! Blir så trött på sådana idioter. Ta inte till dig. Strunta i henne och låt henne ha sina dumma åsikter för sig själv! :)

Usch stackare. Kolla upp namn och anmäls!

Svar: Ska göras!
Rebecca Lexander

Nämen fy!

Usch, fy vad hemskt!

Vilken jävla idiotdomare

Usch det är verkligen inte kul när sådant händer. Var med om något liknande på en hopptävling, då min ponny som är väldigt pigg och hoppglad var väldigt pigg den dagen så jag fick hålla han lite extra.. efter min ritt kom överdomaren och sa hur dåligt jag red att jag måste lära mig rida. skaffa en bättre tränare, att jag var dum mot min häst och att jag kunde bli anmäld osv... Detta hände för flera år sedan och då var mitt självförtroende redan så lågt det kunde.. jag minns att jag började gråta mitt framför denna överdomare. det var massor av folk runtom kring och jag kände mig så förnedrad.

Anmäl kärringen för förtal!!

Men gud! F*n vad hemskt! Styrkekramar till dig <3

Svar: Tack :)
Rebecca Lexander

Men gud, det var det värsta jag hört, hur kan hon säga så och till ett barn dessutom!! Usch blir så galet arg på sänt här så det finns inte..

Usch, hoppas att du mår bättre snart <3

Usch, Det finns tyvärr olika dommare och jag minns min första tävling med min häst. Vi skulle rida upp för ett ridprov och då min häst nyss var inriden och aldrig hade varit ute och tävlat tyckte jag att det var bra om hon fick känna på en dressyrbana först. Så vi startade någon liten klass. Jag i hoppkavaj, hoppridstövlar, hoppsadel, pullarträns och på en liten arab. Man kunde se att vi inte var ett dressyrekipage på långt håll. Jag var 19 då men jag minns hur jag skämdes när de efter min ritt ropade rakt ut att jag ska komma till dommaren som via mikrofon skällde ut mig då jag inte hade på mig några handskar. Jag blev diskad och en då det var 3 startande och en häst hoppade ut från banan så vann en liten tjej som sporrat sin häst blodig.

Men herregud! jag gråter! stackars dig! sådär är det inte rätt att göra mot en ryttare! Inte du! Inte någon! Hon vet ju INGENTING om dig och Nasse! INGENTING! sådär förtjänas inte någon att bli behandlad! Usch fy!

Anmäl henne!

En domare med noll koll, kändes det lite som när jag läste texten.
Och när du skrev det här med att du inte hörde startsignalen.
Det har hänt mig med! De var utomhus, och väääldigt blåsigt.
De hade musik på gansk högt, men det var alldeles för blåsigt för att höra.
Jag visste inte om jag hade fått startsignal eller inte. Så jag frågade alla andra människor som stog runt omkring, men de hade inte heller hört någonting. Men jag gissade hej villt. Och som tur var så gissade jag rätt. Fast tiden hade nästan gått ut snart, eller du vet de 45 sekundrarna.
Tänkte bara skriva detta, att det är inte lätt att höra när detblåser så mycket, och det tycker jag att domaren ska respektera!

du, du gjorde säkert inte något fel! Som jag har tolkat det så är det ju tanten som har slagit i huvudet riktigt hårt. Herregud vilka domare det finns alltså..
Men tänk på bara att det var faktiskt inte ditt fel och du ska inte låta någon trycka ner dig sådär, speciellt inte en domare. Om det skulle hänt mig så skulle jag kollat upp vilken domare det var sen hade jag polisanmält alltihop. Styrkekramar till dig tjejen

om du vill läsa mer om dumma dommare så : http://erilia.horseworld.se/2013/05/06/dommare/

Jag har ingen aning hur ritten såg ut och det här är också första gånger jag klickar in på din blogg, men när man läser det här verkar det ju verkligen som hon måste ha en skruv lös, och OM OM OM du skulle misshandla din häst (vilket jag nu verkligen inte tror) så skulle ju antagligen någon annan tränare eller domare eller dina föräldrar märka det, så jag tror inte ett skit på att du misshandlat honom.

Tycker inte man kan säga att det inte finns någon harmoni, liksom, åk till en ridskola och titta på en nybörjargrupp, ser det harmoniskt ut? Och sen eftersom både han var spänd och du upprörd så är det ju klart som fan att det inte går att få harmoniskt.
Tycker inte man kan döma ett ekipage efter att ha sett dom på EN tävling, och misshandla var verkligen att ta i, du slog honom inte (såg som sagt inte ritten men du kan omöjligt ha slagit honom eftersom du inte ens hade något spö) och det där med att skänklarna går hela tiden, har man en stadig och avslappnad underskänkel så gungar den med i hästens gång, den behöver inte ta i sidorna på hästen för det, kolla bara på alla OS ekipage i dressyr t.ex.

Tycker inte du ska bry dig om henne, utan bara blicka framåt. Vet du själv om att du inte misshandlar din häst finns det ingenting att ångra eller skämmas över, absolut ingenting, då är det hon som borde skämmas.
Tycker inte man kan uppträda sådär och absolut inte mot ungdomar (för jag antar att du är ganska ung va?).

Som sagt så vet jag ingenting om er, dig, din häst eller ritten över huvud taget, men jag tror då KNAPPAST att du misshandlat honom.
Du verkar vara en bra tjej, fortsätt kämpa, bry dig inte om vad andra tycker och säger, huvudsaken är att du trivs med din häst och han trivs med dig och att du själv vet om att du behandlar honom bra!

Stay strong, jag hejjar på!

Svar: Tack :)

Kram!
Rebecca Lexander

Domaren måste haft varit helt störd i huvudet! Jag tycker att man ALDRIG ska anklaga någon för att misshandla sin häst om man inte gör det!

Kram på dig och Nasse, jag hejar på er! :)

Så fruktansvärt att bara göra så! Jag fattar inte vart hon har fått att du misshandlar Nasse ifrån.. Det är ju helt sjukt!
Jag kan förstå att domaren tycker att det är jobbigt när ekipagen inte kommer ut på ridbanan medsamma, eftersom man måste skjuta på de andras starter, men det är ju inte ditt fel att du inte hörde. Sedan så är det ju inte någon större sak än att lugnt och fint säga till dig och sedan välkomna dig in på banan. Det är väl inte så jobbigt?
Tycker iaf att hon har sjukt taskig. Anmäl henne så håller jag tummarna på att rättvisan står på din sida!
Kramar till dig!

Men gud..! Är verkligen på din sida. Jag vet inte hur du rider eller någonting men en sak vet jag och det är att den där domaren är heelt fel ute! Att bara komma fram och döma ut någon sådär!
Grejen med att sporta är ju också att man kan alltid bli bättre, man kan alltid förbättra någonting, elitnivån också! Jag slår vad om att den där domaren inte är felfri alls...
Usch för sådana människor!

Usch, det var något av det värsta jag hört! Riktigt tråkigt när det blir så :(

Om hon anmält dig så tror jag inte att hennes anmälan kommer att komma långt med tanke på hur lite hon har att gå på. 5 min är ingen tid att döma ut ett ekipage så totalt på. Jag tror mer på att du kan anmäla henne till svenska ridsport förbundet för outgrundade anklagelser? Fanns det fler än du och din mamma som bevittnade händelsen?

Hoppas det löser sig och jag tycker inte att du ska ta till dig detta överhuvudtaget! Kram

Du som ryttare ska se till att vara klar i god tid innan du ska starta, du som ryttare är skyldig till att starta i tid och hålla koll på domaren så att du uppfattar startsignalen.

Bättre du står upp för dig direkt till personen ifrån ist för att gömma dig bakom en blogg. Gör en anmälan om du tycker att du blivit felbehandlad?

Men herregud! Vilken kvinna!? Hur kan hon säga så?! Fy f**...

va taskig domaren var! det kändes som om hon var lite avendsjuk på dig på nått sätt.. du borde anmäla tycker jag! men vet inte för vad.. :/

är på din sida iaf.. du är ett barn också det borde hon tänka på!

Men ursh! Om nån ska anmälas är det ju hon, du hade ju inte gjort nåt. Fattar inte folk som är domare och bara bitchar sig och säger dumma saker, byt jobb! Ta inte åt dig av det

Usch, vilken tråkig händelse :(

Men usch! Vilken händelse! Borde man inte kunna anmäla sånt till ridsportsförbundet eller nått! Fy alltså!

Hade du misshandlat din häst hade hon inte varit den första du hört det ifrån. Hon låter inte speciellt smart!

Fyfan vilken jävla stil! Hur kan man som vuxen bete sig sådär. Tycker verkligen synd om dig, men vad du än gör så lyssna inte på vad hon sa, DU vet vad DU gör och hur du behandlar honom och du vet själv hur han mår som bäst.

Stå på dig!!

Men gud så dum man kan va då! låter inte ens dig prata och förklara. att tävla ska vara kul och inte ett rent helvete.. En domare ska kunna handskas med ungdomar och vuxna, inte skälla ut dem, gnälla och snacka skit om ryttare samt häst. Men jag har inte sett ritten och det är första gången jag klickar in här. (såg på ponnysanning)men tror verkligen inte att du misshandlar Nasse (så gulligt smeknamn :) ) och hade det varit så att du misshandlat honom hade fler sagt det och du hade troligen inte haft honom kvar.

mina ord:
ANMÄL HENNE!

Fyfasen! Anmäl henne!

Svar: Ska jag göra.
Kram! :)
Rebecca Lexander

Usch ! Idiot!

Usch fy anmäl henne!!!!!!

Det var bokstavligt talat HEMSKT! Dom har själva ingen koll du har rätt att stämma DOM för dålig koll och ingenting kan dom alls. HUR och VARFÖR skulle du misshandla din egen häst inför alla ? Du verkar inte heller va en person som ens kunde tänka tanken! Seriöst den domaren förtjänar ett slag på kinden, med en stol.

Det var det sjukaste!

Tragisk människa asså.. Men var inte ledsen! Vissa människor är bara så. De behöver inte en dålig dag eller annat strul för att häva ut sig allt över någon oskyldig. De bara kläcker ut elakheter för att trycka ner folk. Det kanske inte var så med henne, men strunt samma. Res dig upp, borsta av knäna och gå vidare. Visa att du är bättre en henne, och gör så gott du kan. Kom tillbaka en annan dag och visa vad du går för! För du e grym! Du kan dansa med din häst medan jag inte vet skillnaden på öppna och slutna.

Du äger. Bara så du vet.

Riktigt, RIKTIGT dålig stil.
Antar att hon var vuxen...?
Ska en vuxen människa säga såhär till en ung tjej som du?
Sen förstår jag ju att detta är din verision, märker ofta själv när jag är upprörd och skriver något på min blogg att det kan bli lite påkryddat om du förstår vad jag menar. Men om det nu var så hemskt som du skriver tycker jag att du borde anmäla henne. Rider själv dressyr och för ca:3 år sedan var jag på en tävling och dommaren satt med sin mobil (!) hela tiden och tittade knappt på vad jag gjorde. Anmälde henne och hon avtogs rätten att vara dommare. Fy!

Svar: Bra att du fick rättvisan på din sida, en domare ska ju vara uppmärksam på ekipaget hela tiden.
Kram! :)
Rebecca Lexander

Men gud vilken idiot hon är, lyssna inte på henne.
Att bara säga att du misshandlar din häst efter att sett dig i 5 min, för att du travar in på banan, och att dom inte ropar riktigt högt ihägtalaren så att alla hör även dom som som rider in.
Stackars dig du och din häst är jätte fina tillsammans!!♥♥♥♥

Fyfan vad sjuukt!! Att man ens har mage att säga och göra så... Blir så j*vla irriterad och lack och vill bara smälla till den idiotdomaren..
Fattar hur du känner och när självförtroendet bara dalar ner på 0 känns förjävligt... Jag vet att du kan Becca och vet vilken stark och bra person du är och att du ALDRIG skulle "misshandla" din häst.. J*vla bullshitt... Anmäl henne direkt.
Jag tror på dig! du är stark och bra och I know you can make it! <3

Men fy f*an. Du ska bara veta en sak och det är att DU gjorde INGET fel. Hon är ju liksom vuxen och ska kunna hantera detta på ett moget sätt. Nä usch men du har inte gjort något fel, du gjorde ALL rätt och jag är HELT på din sida.
Massa kramar till dig!! <333

Dommar jäv*ln om nån borde ju bli anmäld!! Fy f*n vilken j****a id*ot

Var på samma tävling som dej, reagerade hur hon skrek när jag satt och red fram min ponny med tränaren i ett öra och jätte hög musik (från högtalarna) i det andra, riktigt oproffsigt gjort av dommaren, lycka till i framtiden tjejen!

Svar: Tack desamma! Kram! :)
Rebecca Lexander

Nä jäklar asså! Anmäll den jävla kvinnan! Hon borde inte få finnas! Vadå misshandlar? Du red ju bara din häst som du skulle! Det e en sak att den e spänd men att du misshandlar hästen, det tror jag verkligen inte på! Anmäll henne!

Herregud, mogen vuxen människa! Oproffsigt av henne, överdommare ska ha huvudet på skaft. Tycker att om du mår riktigt dåligt av detta och att hon gick helt över reglerna (vilket hon säkerligen gjort) så borde du faktiskt anmäla henne, det är inte alls rätt det hon gjort.

Stå på dig iallafall! Tycker du verkar en grymt härlig tjej med en sjukt fin ponny. Keep on girl, du har oss andra ridtjejer i ridsporten!

ibland vill man bara spy. En vuxen människa om NÅN. Borde väl förstå att sådär beter man sig inte,

Men du är stark, SKulle inte klara av att ens gå in på banan efter det första som hände. <3

Men guuud va hemskt!
Vuxna alltså..

Lycka till på framtida tävlingar, de kommer att gå jättebra!

Kram

GUUUUD!! Jag satt bara och gapade när jag läste detta. Jag måste säga att det värsta var nog när domaren sa "låt inte henne ta ut detta på hästen." Ucsh, stackare!!! Men glöm inte att DU ÄR BÄST!!<3

Usch på vissa människor, förstår inte hur man kan säga något sånt, hon skämmer bara ut sig själv, usch! Ni är superfina! <3

Herregud, helt sjukt ju! Hur vissa människor beter sig alltså, otroligt.. Håller med många andra här, snarare du som borde anmäla henne!

Men herregud vilka idioter det finns, riktiga dressyrkärringar! För det första är det inte okej att göra så mot någon, även om det nu skulle vara någon som faktiskt red riktigt dåligt. Men jag har sett dig rida och jag vet att du sitter på en svår ponny och jag tycker du rider honom riktigt bra! Sen finns det ingen tjej som skulle misshandla sin ponny med flit (förutom om man kanske riktigt tappade humöret) och jag vet att du absolut inte misshandlar din häst på något sätt. Bara kämpa vidare och sluta verkligen inte åka ut på tävlingar pga. det här. Usch vilken hemsk domare, så ska det verkligen inte gå till. Tycker absolut du ska anmäla detta för sånt är inte ok någonstans! Hon måste få något slags straff för det här. Tyvärr står ju ord mot ord men hon borde absolut inte få fortsätta döma tävlingarna tycker jag.

Svar: Ord mot ord, det fanns andra på tävlingsplatsen som också uppmärksammande det som tur var ;)
Tack så mycket och lycka till själv!

Massa Kramar! :)
Rebecca Lexander

Usch vad tråkigt att detta hände er! Massa styrkekramar till dig och din häst!

Svar: Tack, Kram! :)
Rebecca Lexander

Usch vad hemskt för dig! Sådant här får bara inte hända.. Jag känner inte dig, men du är säkert jätteduktig! Omringa dig med tränare etc. som får upp ditt självförtroende så hoppas jag att ni snart är ute och rockar tävlingsbanorna!

Där gick det seriöst över gränsen, dommaren var verkligen bedrövlig. De du gjorde var INTE att misshandla & misshandla är ett sjukt starkt ord.
Fyfan, dagens dommare kan vara helt från vettet.
Tumme upp för dommare med mer vett.

Bra skrivet! ♥

Vad heter domaren?

Det här är fan det värsta jag har hört! Fanns det ingen överdomare på plats? Vet inte om du pratade med hen men fyran jag hade inte klarat av att vara tyst där jag hade käftat emot. Näh fyfan anmälning på den domaren ska genast ske!!

Svar: Jag ska anmäla händelsen och hon var över domare också så det blir lite svårt ;) Kram!! :)
Rebecca Lexander

Jag tycker att du ska skicka detta i ett mail till svenska ridsports förbundet och berätta vad vilken tävling och vad hon hette så hoppas jag att du kommer må bättre efter ett tag och inte starta dom tävlingarna där hon drömmer.
Kram Clara!

blir helt mållös. Hur kan hon, fattar inte...

Men va? Så sjukt respektlöst att använda sådana grova anklagelser och påhopp för något hon inte vet något om! Förstår verkligen inte hur en männsika kan bete sig så, hatten av för dig, stay strong! ♥

Usch! Jag blir helt upprörd/förbannad bara av att läsa texten, kan knappt föreställa mig hur du kännde dig efter din ritt :(!!

All respekt till dig :)
Fy, den personen borde anmälas!

Usch, blir helt mållös! Följer inte dig, första gången jag kikar in här men när jag läser din historia har jag väldigt svårt att tro att du skulle misshandla din häst! Verkligen inte okej av en dommare att göra såhär, det är dem som ska bidra till att vi förbättrar vår ridning med peppande kommentarer, inte trycka ner en till botten..

det är sjukt hur människor kan bete sig. stay strong rebecca!!

Ta tag i det där, det låter inte som någon rättvis behandling.. inte heller som någon vidare planerad tävling med brist på personal (om jag fattade rätt?)

Ett tips till nästa tävling är att kolla upp innan hur man får startsignalen, och försöka vara uppmärksam.. även om man är nervös och så. Då är man lite mer beredd när det gäller :)

Hoppas det går bättre nästa gång, älta inte detta och håll huvudet högt tjejen!

Usch va hemskt! :( En massa massa kramar till dig!<3
Jag skulle vilja veta vad det va hon såg som misshandling! Jag tror definitivt inte att du misshandlar nasse!
Hoppas du försöker släppa detta. Även att det är svårt. Vet hur det är, när jag har "bråkat" eller grälat med någon så ältar jag det väldigt länge och gör som du går igenom allt och funderar på vad man kunde gjort annorlunda.

Tjejen du har inte gjort något fel, HON har! Hon har ingen rätt över huvud taget att säga sådär till dig efter att ha sett er i fem minuter..usch vilka människor det finns!

Nä, fyfan asså! Anmäl henne! Sånt här är fanimej inte okej!!

men usch! Stackare! kramar till dig!

Fy fan vad lågt! Långt i från okej! Så jävla vidrigt, hon vet ju INGETING om dig och din häst. Detta hade lilka gärna KUNANT vara rena första tävling tillsammans och hur kul hade det varit då! Tror knappt du hade viljat tävla igen.... Nej usch vilken dålig stil!

Asså jag vet att domare kan vara helt tappade bakom en vagn och noll innanför pannbenet men detta låter bara så... overkligt. Det måste finnas nåt som utlöste hennes ilska efter programmet, nåt sånt som du påstår hon sa är inget man bara häver ur sig utan någon grund. Det måste ha skett nåt mer som du inte nämnt för INGENTING i denna texten låter speciellt trovärdigt i helhet. Det finns alltid flera sidor av det hela och att du inte gjort något som är fel verkar ju inte trovärdigt det heller. Men jävligt korkat agerat av domaren. Så gör man inte vilket fall som helst. Tur att det inte var jag som var drabbad för då skulle jag inte kunna hålla tyst, jag hade blivit pissförbannad även om det bara förvärrar grejen, men det hon gjort är OACCEPTBELT Oavsett dina handlingar

Asså jääävlar vilken kärring. Ursäkta uttrycket men man blir ju bara så jävla förbannat att folk kan bete sig så mot andra! Som man inte ens känner!
Jaja, finns inget man kan göra åt det men glöm inte att du är en toppenryttare och låt inte någon "okunnig" domare förstöra för dig!

Svar: Tack! Kram :)
Rebecca Lexander

Vem tror hon att hon är?! Så där kan man väl inte hålla på?! Fett taskigt jue! Vorde stämmas!

Jag vet vad du gjorde och inte gjorde matte! Jag blev stressad och inget är ditt fel! Du slog mig inte! Din kärlek till mig vet jag är stark. Jag älskar dig matte!! ♥♥♥♥♥♥

Svar: Åhh lilla ponnyn, du är för goo ♥♥♥♥♥♥♥♥
Rebecca Lexander

Herre gud, domaren ska ju inte trycka ner dig dem ska ju peppa och säga tips. Usch hemskt. Anmäl på en gång! Det får ju inte vara så där. Många kramar till dig och Nasse, och jag tror säkert hon bara hade en dålig dag och så kom du tydligen inte in efter 90 sekunder då bröt hennes "dåliga dag" ut på dig.. (Jag kan ha helt fel men anmäl henne.) kram<3

åhhh vissa människor vill man bara ska få smaka på knytnäven .... men man är bättre än så tyvärr och håller de inom sig.. Bra kämpat endå tjejen!

Svar: Tack :) <3
Rebecca Lexander

Blir så jävla förbannad. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD ALLTSÅ!

de är lugnt det värsta jag hört på länge. DU kunde inte göra något bättre än det du gjorde, anmäl hene vafan? en dommare ska inte hålla på sådär, det är verkligen INTE OKEJ. !!

Stoooora styrke kramar till dig. <3

Svar: Tack :) <3
Rebecca Lexander

va och tittade på tävlingen och du va jätte duktig! @StayStrong

Jag läser inte din blogg, såg detta på ponnysanning.se. Och jag trodde det handlade om att du verkligen misshandlade Nasse på RIKTIGT när dom skrev de där.... men det är ju bara dommaren som är puckad!! Fy F*n för den J*vla dommarn! Jag skulle bara viljat ge henne en skäftsmäll om jag var du!! så där ska det väl inte se ut på tävlingsplatser
//Emmizzen

Okej, såhär är det: du gjorde inte ett PISS som var dåligt. DOMAREN betedde sig som ett (ursäkta språket) jävla Svin. Hade jag varit i närheten hade jag tryckt upp henne mot ett hörn o gett henne en rak höger, för INGEN ska trycka ned dig sådär. Man säger bara inte såna saker, på en TÄVLINGSPLATS?! Vilka människor det finns asså, ärligt.
Domaren (pff psykfallet snarare) anklagade dig för att du misshandlar din häst, bara för att hon ska bli av med sina problem. Så sänk dig för guds skull inte p.g.a detta, även om det är svårt att glömma nu i början. Keep your head held high o gå vidare, då visar du att du är stark och kan hantera svagheter som att "äh, det där var väl inget?" :)

Svar: Tack så mycket, det hjälper verkligen! :) <3
Rebecca Lexander

Fy fan vilken upplevelse :-( har varit med om samma sak, fast i hund väg haha, det är inte roligt alls! Man blir så arg och ledsen på samma gång, helt hemskt är det. Man blir helt ställd och chockad som du säger.. USCH FÖR SÅNA MÄNNISKOR!

Det är tragiskt när vuxna människor inte kan samtala eller ge konstruktiv kritik till yngre.. En vettig människa hade gått fram till dig och frågat om din synpunkt på det hela och efter de bedömt utan att anklaga eller hoppa till förhastade slutsatser..

Du måste anmäla henne, det är helt oacceptabelt att göra något sådant. Fruktansvärt!
Hoppas du kan må lite bättre snart!

Men fy!!! Seriöst... Vad är det för j*vla människa! Hon borde bli anmäld inget snack om saken... Tycker sjukt synd om dig!'

Men det måste ändå finnas två sidor av det här. Varför skulle domaren annars ge sig på dig? Inte bara för att hon tycker det är kul, antar jag? Har sett många ponnyekipage som inte beter sig schysst mot sin ponny på framridningar. Kan det vara så att du inte red riktigt snällt på framridningen och hon såg dig där? Något måste ju ändå ha utlöst hennes reaktion. Jag vet själv hur arg jag kan bli när jag ser ponnyryttare rida med hårda metoder, men det jag då blir ännu mer arg på är föräldrar som inte säger till sitt barn att gå av hästen. Nu har jag inte sett dig rida, men har svårt att tro att domaren gav sig på dig utan att hon hade anledning...vad skulle hon vinna på det?
Men egentligen borde jag inte uttala mig då jag inte var på plats, men tycker att det blir väldigt otrevliga kommentaren om domaren som faktiskt inte fått ge sin version av händelsen.

Svar: Inte för att låta kaxig eller något, men om du hade träffat min mamma så hade du förstått att om jag på minsta lilla sätt skada Nasse så hade hon bett mig hoppa av honom och ställa mig i ett hörn och skämmas. Men såklart, det är bara de som känner mig som vet det och det förstår jag :)

Det som jag skrev var det hon sa och det är klart att om hon hade fått ge sin story av det hela hade den antagligen låtit annorlunda, men jag vet inte vad hon tänkte och kan därför inte prata för henne.

Kram :)
Rebecca Lexander

VILKEN KÄRRING OM HON ÄR DOMARE O.O SÅNNA SKA VÄLL ÄNDÅ BARA BEDÖMMA DIN RITT PÅ BANAN OCH INTE ANKLAGA FÖR MISSHANDEL? DU MISSHANDLAR INTE!
btw. en gång på ridskolan där jag går, var det en ridlärare som började skrika åt mig för att jag red så dåligt (Min ridlärare berömmer mig dock väldigt ofta Oo) och att jag skrek i stallet, då jag sagt sluta till en kompis pch fnissat lite. Inte alls högt.. - alla dessa hästtantar cx
Aja, lycka till på dina nästa tävlingar, du som inte alls någon häst mördare/misshandlare ;__;

Jag skulle väldigt gärna vilja höra domarens sida av händelsen. Jag menar, vi har ju varit med om överdrifter förut... Då var det Nellie och nu är det du.

Nä, är man för hård mot sin häst ska man bli tillsagd!

Svar: Aa fast jag skrev också längst ner på inlägget att det alltid finns minst 2 storys och detta är endast min :)
Kram! :)
Rebecca Lexander

Jättefint inlägg!

vilke hemsk, hemsk domare!

Hjälp vad jobbigt det måste ha varit men jag hoppas du åter får mod och självkännsla och kommer ut på tävlingar igen.

Jag har själv varit med om en ridlärare som skällde ut en 12årig elev utan anledning tills hon grät, hatar människor som gör sånt.

Det är första gången jag tittar in här men jag håller med dig!

Starkt gjort av dig att stå ut. Vet inte vad jag hade gjort om det var mig hon hoppade på! Och exakt vart fick den där människan "misshandla" ifrån?!! Usch! Blir så sjuk sur över att läsa det här så jag vill bara smälla till henne! Be strong girl!

Jävla idiot! Stå på dig!! Du ska verkligen inte må dåligt för att ett rövhål till domare gör sådär! Vilken tävling var du på?

Kan du snälla skriva vad hon hette? Vill VERKLIGEN inte råka ut för henne i fortsättningen så det vore en tjänst!

Gud vad hemskt, har blivit utsatt för nästan samma sak men dock så var jag bara 10 och kommer bara ihåg att jag red ifrån domaren o grät floder.
Tyvärr så måste jag ta reda på den här överdomaren o domaren som du hade så vilken tävling var du på? Och vilka klasser?

MASSA stryrkekramar till dig då du orkar hålla modet uppe! Mår själv dåligt av att läsa detta och tänker på om det skulle varit jag som va i den situationen..
Massa kramar från mig! / Sophia

Åååååååååååå guuuuuud!!!!!!!!!!!!!! Vet inte vad jag ska säga, seriöst! STACKARS DIG!!!!!! Du måste må uselt! Skulle må sjukt dåligt själv om detta hände mig och mina ponnys........... Hur, hur kan man vara en DOMARE och göra detta!!!!!! Du är säkert jätte duktig och kän ingen skuld själv för detta fast jag vet hur svårt det är och känna att 'detta var inte mitt fel' men guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud!!!!!!!!!!!!!!!!! Lider med dig! Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Försök och bara glöm det! Du är mycket bättre person än denna människa som inte har en större hjärna än en lus ben!!!!!! Och att man kan göra så mot barn/ungdomar! Kram hoppas allt blir bra! :)

VA?! Så får man väl ändå inte göra? Anklaga någon helt utan grund? Det där var verkligen taskigt, elakt, hemskt gjort utav den där domaren! USCH! Jag är helt säker på att du tar hand om Nasse det bästa du förmår och han mår säkert helt utmärkt. Hoppas det känns bättre snart!

jag tror inte att hon är utbildad som dressyrdomare så skuylle aldrig en riktig dressyrdomare säga

fortsätt tävla

Det som är skrivet här är inte sant, och jag vet det för att jag känner domaren och hon skulle aldrig säga eller göra något sånt + jag var där och såg allt, jag hörde när domaren gav henne start signal och det var ganska högt hon sa det, och jag hörde INTE att hon sa att Rebecka misshandlade nasse på något sättet alls!!

Så lägg ner alla spydiga kommentarer om att domaren bårde anmälas och sånt, för hon är en av dem få trevliga domare som bryr sig. Det finns värre domare!!

Men Gud hon verkar ju sjuk ! Hon har inte rätt att säga att du misshandlar nasse när hon bara har sett dig i 5 min! Herregud man blir helt chockad själv när man läser !
Styrkekramar och låt dig inte stoppas av det här för ni är grymma<3

Svar: Tack & Kram! :) <3
Rebecca Lexander

Usch, fy! Stackars deej! Jag läser inte din blogg men när Nellie B länkade det här inlägget klickade jag in. Domaren hade väl en dålig dag och det gick ut över dej. Kram! <3

Vet att detta är ett gammalt inlägg, men kände för att läsa det igen då jag kom på att dommaren kan vara Gunilla Johansson? En väldigt partisk och rent utav ond dommare som jag tävlat för. Hon var väldigt otrevlig mot mig och hade dryga kommentarer om mig.Är det Gunilla du menar?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback