You're behind me 4 a reason

 

Ledsen sårad och besviken. Men jag tar tag i mina problem, fan bara att det skulle ta så lång tid..

 

En bestående faktor till varför detta året varit ett rent helvete och ett av de värsta som jag upplevt under mitt liv är sveket från min bästa vän,  personen som jag litade på mest och som jag kunde förlåta för vad som helst och litade på med hela mitt liv. I över 4 år stod jag vid hennes sida, såg henne göra samma misstag om och om igen och försökte hela tiden övertyga henne att inte göra det igen, hjälpte henne när hon behövde mig och fanns alltid vid hennes sida, i vått och torrt, men för vilken nytta?


Hon började bli avundsjuk på mig för att jag hade andra vänner än henne som jag också umgicks med, vänner som hon inte kom överens med och som hon inte gillade. Hon ville bestämma över mig och vilka jag umgicks med, gick till de bakom min rygg och sa att om det skulle komma ner till att jag var tvungen att välja vems sida jag ville stå på, så skulle det alltid vara på hennes. Allt för att försöka att vända de mot mig.


Efter ett tag började hon även att sprida ut falska rykten för att försöka stänga ute mig och få alla att ta avstånd. Hon spred ut ett hemskt och äckligt rykte om mig och S till flera i vår gamla klass, vissa trodde på henne och de tog avstånd från mig och S utan att vi visste varför, medan andra inte brydde sig.

 

Utan att veta något var jag fortfarande lika godtrogen och stod vid hennes sida tills sanning kom ut, inte från henne utan från någon annan, någon som först trodde på henne men som inte riktigt kunde fatta varför och frågade mig och S om det var sant. Där i den sekunden, tisdagen den 30 April, 2013, dog något inom mig. Något som jag än idag saknar, men försöker gömma undan och glömma av.


Jag gick i flera år, dag in och dag ut och hjälpte henne, stod vid hennes sida, skrattade och grät i hennes famn och hon det samma för mig. Jag litade på denna personen till 110 %, berättade allt för henne och spenderade nästan varenda ledig tid i hennes sällskap, vi hade det bra, vi hade det sjukt kul tillsammans.


Hon var min första riktiga bästa vän, vi hade alltid roligt tillsammans, hon var min trygga sida som jag kunde berätta allt för. Man glömmer inte allt det över en natt.


Vi konfronterade henne om ryktet, frågade varför hon sa det till alla och frågade vad vi hade gjort mot henne för att förtjäna detta, jag var arg och ilsken och kände mig blottad, besviken och sviken. Ryktet handlade om hennes så kallade pojkvän, han hade sagt saker om mig och S som hon inte gillade och kände tydligen sig "tvungen" att låta alla veta vad vi så kallat sagt till honom.


Från den dagen bröt jag kontakten helt med henne, tog bort henne som vän på alla ställen som är möjligt, slutade prata med henne och ignorerade henne varje gång hon försökte tilltala mig. Inte för att vara elak, utan för min egen skull, jag kunde inte gå igenom det igen. Men varje gång jag hör hennes namn, ser en bild eller ser henne IRL, blir jag så arg och frustrerad. Hade det inte varit så att misshandel är olagligt hade jag gått fram och gett henne stor fett smäll på käften, men jag vet, att det kommer inte hjälpa mig, det kommer endast att göra mig ännu mer frustrerad och arg, jag är bättre än det. Jag kommer inte kunna gå vidare om jag inte lämnar allt som har med henne att göra bakom mig

Men det är så grymt svårt, svårt att glömma när vart man än vänder sig så kommer saker upp som påminner en, påminner en om hur jäkla kul vi verkligen hade, innan allt gick så sjukt snet. Innan hon spåra. Men jag måste för min egna skull lägga det bakom mig.


Det är därför jag skriver detta, inte för att bli pitied, utan för att kunna komma vidare och släpa, jag borde helt enkelt bara "Forgive and let go", men det med förlåta kan jag inte, det går inte. Så istället jobbar jag mig långsamt men sakta till en punkt där jag släpper lite för varje dag som går. Att hålla kvar gör endast vinsten större för henne, så från och med idag ska jag försöka att förlåta och glömma och för varje dag som går släpa taget lite och lite mer.

2014 ska hon inte få förstöra ska ingen få förstöra, 2014 ska jag göra bättre val för att inte sätta mig själv i samma sits igen. Lära mig av mina misstag och gå vidare. Jag ska göra 2014 till mitt år. 

 
 
Bam.. där satt den ⬆

Kommentarer

Känner amma sak gumman! Men nu är det 2014 och vi ska göra det till ett kick ass år med massor av nya minnen, vänner och upplevelser. Det är S & B 4ever, vi behöver inte nån jävla liten gossip girl som kmr in och förstör för oss! Trots allt var det hennes förlust som var störst. För helt ärligt, vi klarar oss utan falska människor så det var mer av en vinst för oss.

Lets make 2014 rock baby <3<3<3

"Om du ändå snackar bakom min rygg så kan du passa på att kyssa min röv också, fucker" - the one and only S

Svar: Love You ;* ❤️❤️❤️
Rebecca Lexander


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback