Första träningen på året, check ✓

Hade årets första träning idag, dressyr var det, faktiskt nu när jag tänker efter första träningen på exakt 4 månader, oj oj vad tiden går snabbt, 4 månader sedan Nasse blev "sjuk". Men nu är vi igång igen, fit 4 fight och taggar nya utmaningar, det går verkligen framåt nu på dressyrfronten, han går så sjuk fint och det känns så sjukt bra när jag sitter av efter varje ridpass, verkligen en härlig känsla som riktigt värmer. 
 
Men till dagens pass, övade på saker som finns med i LA:1 programmet, som skänkelvikningar, rygga, förvänd galopp, fick super bra tips på hur jag ska få Nasse att rygga utan att han står på bakbenen eller går åt sidan så nu blir det öva öva öva, för att vara första träningen på så länge så gick allting verkligen Perfekt! Han blev lite trött i slutet, jag med men det var väldigt längesen han gick ett riktigt träningspass och nu har jag även fått lite övningar som vi kan göra så att han blir starkare och orkar mer, känner att jag behöver samma sak :P 
 
Men sammanfattning, ett helt totalt grymt ridpass med världens finaste polle! <3
 
Godnatt!
 
Håller på att spricka så taggad jag är till nästa vecka, första starten detta året, ta det som det går men ändå, taaggaaa!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback